Meil on tootefoto pildistamise kogemust 15 aastat.

Ajakirja, kodulehele, tootekataloogi, instagrammi ja veebipoodi
– tootefoto kas trükki või ekraanile.

Tootefoto pildistamine on väga mitmekesine töö. See sõltub erinevatest asjaoludest ning enne toote pildistamist on fotograafil vaja end nendega kurssi viia.

Tootefoto all mõistame enamasti fotot tootest ilma modellita. Toote taust olla lihtne ühevärviline või mingisugune keskkond või hoopis läbipaistev. Ühevärvilisel taustal tootefotot kasutatakse kõige enam kataloogides ja veebipoodides. Keskkonnas pildistatud toode sobib hästi näiteks instagrammi või kodulehele, samas miks mitte ka veebipoodi. Läbipaistval taustal tootefotot on mugav kasutada näiteks reklaammaterjalide valmistamisel.

Kui suur on pildistatav toode? Toode võib olla väike ehe nagu sõrmus või mikromõõtu implantaadikruvi, aga toode on ka betoonpaneel või tehasemaja. Toote suurusest sõltub paljuski pildistamise protsess, vajaminev tehnika ning töövõtted.

Millisest materjalist on pildistatav toode? Mis on sellele tootele omane? Mis on selle toote müügiargumendid? Fotograafina on meie ülesanne kliendiga kaasa mõelda ning leida hea viis toote parimate või olulisemate omaduste esile tõstmiseks. Selleks kasutavad professionaalsed fotograafid ka vastavat tehnikat, näiteks väikeste esemete lähedalt pildistamiseks või kangaste struktuuri esile tõstmiseks – ikka eesmärgiga, et tootefoto vaataja mõistaks õigesti toote omadusi.

Pildistav toode võib olla väga mitmekülgne, väga erinev. Mistõttu on ka tootefoto pildistamine kord pigem lihtne, kord vastupidiselt keerukas. Vahel on tegemist ühe ja sama toote erimudelite või värvivariantidega. Sel juhul võib fotograaf sättida tausta ja valguse valmis ning tooteid kaamera ees vahetades on võimalik üsna kiirelt teha üksteise järel suurem kogus tootepilte.

Teine kord võtab ühe tootefoto pildistamine aega terve päeva, sest toote eripärad või hoopis toote ümber loodav keskkond vajab põhjalikku ülesehitamist või sättimist.

Toote pildistamine võib toimuda erinevates kohtades. Lihtsam on anda toode fotograafi kätte stuudiosse, kus fotograafil on vajalik tehnika ja võimalused toote pildistamiseks. On siiski ka tooteid, mis on kas liiga rasked või suured transportimiseks ning sellisel juhul on mõistlik fotograafil tulla kohapeale toodet pildistama. Viimasel juhul võib leida tootele ka õigema tausta, kuid see sõltub jälle foto kasutusotstarbest – kuhu foto läheb ja millist infot foto edastama peab.

Enne pildistamist tuleb seega kokku leppida tootefoto olemus ja funktsioon – klient selgitab tootefoto mõtet ja kasutust, kirjeldab sihtgruppi. Vajadusel kasutatakse stilisti abi. Tihti on toote omaniku esindaja ise pildistamise juures ning nõustab töö ajal või jälgib toote paigutust jms. Ülesande püstitus on äärmiselt oluline. Iga info ja detail aitab fotograafil paremini oma tööd teha ning hilisemat ajakulu kokku hoida, kuni selleni, kas pildistada toode püsti- või laiformaadis failina.

Nendel põhjustel on tervitatav kliendi ja fotograafi pikaajaline koostöö. Uute projektide algus võib alati võtta rohkem aega, seevastu on hilisem koostöö ladus ning enam ei ole vaja fotograafile iga kord nii põhjalikku sisendit anda.

Tootefoto pildistamine ei hõlma alati töötlust. Fototöötluse maht on samuti mõistlik enne töö alustamist kokku leppida. Kuna pildistame RAW-formaadis faile, mida tavakasutajal ei ole mõnus avada ega kasutada, siis nö musta materjali stuudio ei väljasta. Kuid töötlust on võimalik teha erinevas astmes ja mahus vastavalt kliendi vajadustele. Hea tulemuse saavutamiseks kasutame üldiselt tavapärast korrigeerimist (värvid, teravus, kontrastsus jne), aga ka defektide parandamist ja toote puhastamist (tolm, kriimud jm häirivad elemendid v ebatasasused), lisaks toote väljalõikamist ning soovi korral ka fotomanipulatsioone.

Harrieti stuudio väljastab valmis tootefotod vaikimisi jpg-formaadis, kuid on võimalik küsida ka teisi formaate. Soovi korral saab klient ka veebifailid (mahult väiksemad failid, mida mugavam kasutada e-kirjadega saatmiseks või internetis) ning võib täpsustada foto formaati (kas portraitlandscape või ruudukujuline).

Nii suurtele kui väikestele ettevõtjatele pakume tootefoto koolitust. Suuremaid ettevõtjaid, kes soovivad ise oma fotostuudio sisse seada, aitame nõuga ja oleme alguse juures abiks.

Väikeettevõtjad soovivad tihti oma tooteid kiirelt, mugavalt ja miks mitte oma telefoniga üles pildistada, et sagedasti visata ilusaid ja häid tootepilte instagrammi või facebooki – teile pakume konsultatsiooni, kus aitame mõista kvaliteetse foto kujundamise saladust, õpetame valgusega arvestamist, anname head juhised tähelepanu köitva ja hästi müüva tootefoto tegemiseks omal käel.

Tänasel e-poodide ja sotsiaalmeedia ajastul on vahel parem lahendus ise oma tootefotod pildistada.

Kui ei ole vaja suuri fotofaile, mida trükkima peab, ning tootepilte on vaja üksnes internetis väga lühiajaliseks kasutamiseks, siis saab tootefotot pildistada ruttu ja raha kokku hoides ka ise. Aga meie soovitus on – tehke seda õigesti! Õppige proffidelt nipid selgeks. Muidu on kahjuks tulemus vastupidine – toote oma brändile ja tootele pigem kahju kui kasu.