Selleks, et visuaalset turundust parimal moel enda kasuks tööle panna on tarvis otsustada, mida soovitakse piltide abil saavutada?
EDUKA ALGUSE TAGAB LÄBIMÕELDUD PLAAN
MILLINE ON SOOVITUD TULEMUS?
KUIDAS MÕÕTA EDU SOTSIAALMEEDIAS?
Kaardista oma valdkond
Selgita välja millised pildid pakuvad teie poolt valitud sihtgrupile huvi. Selleks uuri sotsiaalmeedias oma toote või teenuse kategoorias ja valdkonnas postitavaid ettevõtteid. Tee omale ülevaade konkurentide Pinteresti, Instagram'i ja Facebooki kontodel kasutatavast pildikeelest ja märksõnadest (tag’idest) ning analüüsi, millised on need visuaalsed elemendid, mis inimesi mõjutavad, mida nad hea meelega jagavad ja kommenteerivad ja mis on ka teie ettevõtte valdkonnaga seotud.
Analüüs aitab kaasa arusaamisele, millist laadi pildikeel või toote esitlus teie poolt valitud sihgrupile meeldib või ei meeldi ning antud infot on võimalik kasutada inspiratsiooniallikana.
Sea omale turunduseesmärgid
Sina ise tunned oma toodet või teenust kõige paremini. Sina oled spetsialist ja pead ise otsustama, milline on see eesmärk, mida lõppkokkuvõttes soovid saavutada. Sina ise juhid oma ettevõtte saatust läbi internetimaailma rägastiku. Ja kui eesmärk on selge, siis saab sellele rajada juba konkreetse tegevusplaani ja tulemusmõõdikud. Kus sa täna oma tegevusega asud? Kas teekonna alguses - kus tuleb kasutajaid alles teavitada enda olemasolust. Või teekonna keskel - kus sinu postitused saavad küll meeldimisi, aga soovid kasvatada lojaalset jälgijaskonda (nö haakida sihtgrupp sappa)? Või oled jõudnud punkti, kus on piisavalt lojaalseid jälgijaid ning saab lõpuks müüma hakata? Kõik need etapid on olulised ja ühtegi ei saa oma teekonnal paraku ka vahele jätta.
Vajadusel aitame sul visuaalsele sotsiaalturundusele läheneda strateegilisemalt ja konkreetse tegevuskavaga – selle läbi on sul võimalik jõuda kiiremini soovitud eesmärgini.
Kas tunned oma klienti?
Määratle selgelt oma soovitud sihtrühm ehk kasutajad, kelleni proovid sotsiaalsturunduse kaudu jõuda. See on abiks, et välja töötada sotsiaalmeediaturunduse pildikeel, millega välja tuua oma sõnum ning jõuda kõige otsemini toote või teenuse kasutajani. Loo oma toote või teenuse kasutaja persoona - kes on sinu ideaalklient? Millised on tema huvid, on ta pigem mees või naine ja millises vanuses? Konkreetsele persoonale postitusi suunates aitab see hoida ühtset stiili ja kõnetab konkreetselt valitud sihtgruppi.
Konkreetne postitamise plaan
Sageli on ettevõtjate Instagram'i või Facebooki postitused ebaregulaarsed, hetke ajel koostatud või rutakalt oma telefoniga pildistatud. Püüa koostada täpsem postituste kava mingile konkreetsemale perioodile. See võib olla nädala, kuu või aasta pikkune periood, vastavalt vajadusele kas lühemalt või pikemalt tegevusi ette planeerida. Kava järgides tead täpselt millist sisu sa oma jälgijatele pakud ning millal ja kuhu sa seda postitad ja jagad. Kava on võimalik koostada peensusteni, nii et iga postituse pilt koos allteksti ja märksõnadega (tag’id) on juba sinu jaoks ette valmistatud. Ja pole vaja teha muud kui vaid jälgida oma sotsiaalmeedia kanalil toimuvat ja rõõmustada! Korraga mitut postitust ettevalmistades hoiad jällegi sarnast stiili, googelda ja leia iga postituse juurde põnevaid fakte oma teema kohta.
Sotsiaalmeedia kanali jaoks loodud turundusplaan peaks olema seotud ka konkreetsete turunduseesmärkide ja kliente huvitavate teemadega.
Professionaalsed fotod
Kui sinu ettevõte soovib olla omanäoline, ei ole mõistlik kasutada oma Instagram'is suurtest pildipankadest ostetud fotosid või jääda korduvalt kasutama ühtesid ja samu aeguvaid tootepilte või kodulehte illustreerivat materjali. Sinu sotsiaalmeedia on sinu nägu just siis, kui pildid on tehtud sinu enda eesmärke ja sinu karakterit arvestades. Ole julge! Eristu! Paku oma jälgijatele materjali, mis neid köidab ja tegudele aktiveerib. Paku rõõmu! Ole päevakajaline!
Nutikas pildikasutus
Kui oled oma hea visuaalse keele loomisega vaeva näinud, sinna investeerinud, siis ei tasu tagasihoidlik olla. Internet pakub mitmeid häid võimalusi aktiivseks tegutsemiseks ning kasutajate arvu kasvatamiseks. Kui sul on olemas õige pildikeel, väljakujunenud stiil ja tegutsemisplaan, siis tuleb kasuks jagada neid visuaalseid elemente korraga erinevates suhtlusvõrgustikes – postita korraga nii Facebooki kui ka Instagram'i ja Pinteresti. Kui sul on mitu oma teemaga seotud Insagram'i kontot, postita neisse korraga. Ilusasti tehtud, õiget infot kandva ja kaasahaarava pildi puhul toob see sulle ainult parema tulemuse.
Oled hädas heade piltidega oma tehasest või tootest? Soovid rohkem kvaliteetseid pilte oma teenuse või toote kasutajatest või kasutusviisidest? Siis olete õiges kohas – meie aitame neid pilte luua.
Jälgimine ja tulemuste mõõtmine
Kuidas teame, et oleme oma sotsiaalmeediaturundusplaaniga õnnestunud või ebaõnnestunud? Alati on mõistlik analüüsida oma postituste tulemusi. Püüa õppida oma edust ja vigadest. Sinu konto jälgijad soovivad näha arengut ja muutusi. Ei ole hea jääda ühe sõnumiga koha peale tammuma. Tervita uusi tuuli ja muutusi, kohanda oma strateegiat ja jätka liikumist oma eesmärkide poole. Kui seni ei ole omatehtud piltide postitamine soovitud tulemusi toonud, siis tasub küsida nõu.
Aitame sul oma olemasolevat sotsiaalmeediat analüüsida ja toome sinuni uusi mõtteid, kuidas veebiturundust enda jaoks maksimaalselt ära kasutada. Kui sul veel ei ole, soovitame oma toote või teenuse tutvustamiseks lisada turundusstrateegiasse mõni järgmistest visuaalse sotsiaalturunduse tööriistadest:
Kujundusmallid
Ühtses stiilis sotsiaalmeedia postituste kujundusmallid (social media templates) aitavad paremini sobitada reklaami ja turunduspostitusi üldisesse üldvisuaali. See võib sinu ettevõttele juurde tuua aktiivset liiklust, klikke ja sotsiaalset suhtlust mõjumata liiga agressiivse reklaamina. Kujundusmalle saab kasutada story'des, bännerina, tasulise reklaamina või lisada postitustele erinevatesse sotsiaalmeedia kanalitesse. Kui sinu poolt pakutav info on kasulik ja huvitav sinu sihtgrupile, siis hakatakse seda korduvalt jagama ning üles otsima.
Aitame sul välja töötada ja kujundada oma ettevõtte stiiliga sobivad sotsiaalmeedia kujundusmallid – need graafilised elemendid aitavad kaasa mõistete selgitamisele või teenuse lahti jutustamisele läbi visuaalsete elementide.
Instagram'i äpp ehk mobiilirakendus on eeskätt mõeldud mobiilseadmega fotode tegemiseks ja koheseks postitamiseks, et neid siis töödelda ja jagada. Instagram kasvab jõudsalt ja on erinevas vanuses sihtrguppide seas väga populaarne. Oma lihtsa kujunduse ja mugava kasutuse tõttu ongi keskmes pildiga edasi antav info ja märksõnad (tag’id). Kuna fotod on selles kanalis nii võimsa mõjuga, siis kasutab aina enam ettevõtteid professionaalsete fotograafide poolt loodud pildimaterjali. Pildid, mis sageli tavakasutaja silmale tunduvad armsalt igapäevased või ligitõmbavalt juhuslikud, on tegelikult tõsise töö tulemuse – professionaalid on analüüsinud ettevõtte turunduseesmärke ning sellele vastavalt on toodetud toodet või teenust promov nauditav pildikeel.
Instagramis on aktiivne kogukond, kus kasutajad saavad otsida ja täpselt välja filtreerida oma soovid ning huvid. Paljud ettevõtted loovad Instagram'is väga teadlikku sisu. Ja seeläbi panevad aluse tugevale suhtele uute kasutajatega ning jälgijatega.
Väga populaarne on sotsiaalvõrgustik Pinterest, kus kasutajatel on võimalus luua visuaalseid tahvleid ja temaatilisi pildiseeriaid. Need koosnevad tavaliselt arvutist või veebist üles laaditud piltidest. Selleks ei pea kasutama alati oma pilte, vaid kasutajad märgivad ära ehk pin’ivad internetist leitud välja valitud pilte. Pildid on alati varustatud viitega allikale ehk lingiga. Paljude juhtivate veebisaitide liikluse peamiseks allikaks on Pinterest. Sellel ristturunduse printsiibil loodud pildibaasi abil on kasutajal väga lihtne jõuda teda huvitavat temaatikat pakkuvate veebilehtedeni. Mida see tähendab turunduse jaoks? Täna on Pinterest üks väheseid sotsiaalmeediakanaleid, kus turundada saab tasuta ja postitused levivad orgaaniliselt - ära jäta seda võimalust kasutamata!
Kui sa ei oma ise Pinteresti kasutajakogemust või sul ei ole aega, mida kulutada oma Pinteresti konto loomiseks ja ettevõtte tegevuse kajastamiseks selles turunduskanalis, siis aitame meelsasti sul see põnev ja väga aktiivne kanal oma ettevõtte jaoks kasulikult tööle panna. Kas tekkis huvi? Helistage ja lepime kokku kohtumise, räägime lähemalt.
YouTube
YouTube on endiselt üks tõhusamaid sotsiaalmeediaturunduse saite. YouTube’i teavad ja kasutavad kõik. Veebis on YouTube üldtuntud Google’i järgi kindlasti otsimootor number kaks! See on parim viis ja juhtiv kanal videote jagamiseks. Viimase paari aasta jooksul on YouTube lisanud ka funktsioone, mis lihtsustavad otse YouTube’is videote loomist ja muutmist. Sinna üles laetud videoid saab kasutada nii oma ettevõtte kodulehel kui ka teistes sotsiaalmeediakanalites. Õpetlikud ja selgitavad videod on kindlasti huvi pakkuvad ja neid otsitakse ning vaadatakse korduvalt. Ilusad või naljakad videod on alati head jagamiseks ja sõpradele saatmiseks. Video ei pea üldse olema väga pikk. Pigem ongi väärtustatud lühikesed, konkreetsed ja kohe sõnumit edastavad videod. Sinu sõnum võib olla ka ainult teatud meeleolu loomine või oma kasutajagrupi tuju tõstmine. Hea video on ilusasti kokku lõigatud, mõnusas värvitonaalsuses ja võibolla sisaldab ka lühikesi tekstisõnumeid. Selleks, et oma ettevõttele videoid teha, ei pea ise videomeheks hakkama ega end selleks koolitama.
Aitame hea meelega sind erinevas pikkuses või erineval eesmärgil kasutatava video tootmisega, varustame vajadusel õigete märksõnadega (tag’idega), et see siis sinu ettevõttele kasu tooks.