Pole vaja vist öeldagi, et hästi toimiv ja kasutajasõbralikult kujundatud veebileht võib viia rohkemate müükideni. Külastajaid ja potentsiaalseid kliente meelitavad hea disainiga ning loogiliselt ülesehitatud kodulehed.

Kuidas on lood sinu ettevõtte veebilehega? Võibolla on müük vähenenud just seetõttu, et koduleht on aegunud ning klientide kasutajakogemus on aja jooksul halvenenud puudulike funktsionaalsuste tõttu. Kui nii on juhtunud, siis on viimane aeg ette võtta uuenduskuur!

Millega peaks arvestama veebilehe uuendamisel? Kui oled otsustanud värskendada oma kodulehte, siis kõigepealt mõtle järgmiste asjade peale:

1. Enne uuendustega alustamist vaata oma konkurentide veebilehti. Kuidas on nad oma veebilehe üles ehitanud ning millist kliendiks meelitamise strateegiat kasutatakse? Võibolla on sealt mõni hea nipp kõrva taha panna. Konkurentsianalüüs on hea võimalus teha oma lehest parem kui sinu konkurendil. Sinu leht peaks olema efektiivsem, kiirem ning hõlpsamini navigeeritavam kui konkurendil.

2. Lisaks oma veebilehe võrdlemisele konkurentidega, tuleks analüüsida ka oma vana kodulehte. Ole kriitiline oma praeguse kujunduse suhtes ja tee kindlaks, mis sulle sobib ja mis mitte. Kui sa oled jõudnud veebilehe uuendamise ideeni, siis on järelikult praegusel veebilehel mingid puudused – puuduvad funktsionaalsused või lihtsalt ei meeldi kujundus enam. Ka Google Analytics võib sind selles analüüsis aidata, kuna annab ülevaate kasutajate käitumisest ning näitab ära, millistel lehtedel on kõrge põrkemäär (Bouncing Rate - kasutaja on koheselt lehelt lahkunud).

3. Uuendusprotsessi alustades mõtle täpselt läbi, millised on veebilehe kõige olulisemad osad, kes on veebilehe kasutajaskond (ja kas sinu sihtgrupp vaatab veebilehte mobiilist või lauaarvutist), mis töötab praegusel veebilehel hästi, mida tuleb muuta ning mis on need tegelikud eesmärgid, mida soovid lehe uuendamisega saavutada.

Kui oled eelmiste punktide küsimustele vastused leidnud, siis on paras aeg hakata veebilehe uuendusplaani koostama. Kvaliteetse kujunduse ja kasutajakogemuse loomisel tuleb jälgida, et uuendatud veebilehe kujundus sisaldaks piisavalt visuaalseid elemente. See on oluline, sest tänapäeval inimesed keskenduvad aina enam visuaalile. Originaalfotode kasutamine on selleks hea viis. Kasutades pildipangast ostetud piltide asemel originaalfotosid, loob see sinu sõnumile parema vastuvõtlikkuse.

Veebikujunduses tasub kasutada just sinu brändile iseloomulikke ning isikupäraseid elemente, mis annavad veebilehel loodud sisule tooni ja hääle. Kasuta fonte, värve ja pilte, mis kajastavad sinu kaubamärgi identiteeti. Kasuta nii kontrastvärve kui ka hästi kokku sobivad monokroomseid värvipalette, et oma sõnumeid veebikujundusega paremini esile tõsta.

Lisaks veebilehe kujundusele on hea läbimõelda kas ja kuidas jätkata sisu loomist ja kirjutada teemadel, mis võivad sinu kodulehe liiklust meelitada. See võib olla uudiste-, blogi- või artiklivoona ning valik on mõistlik teha avaldamise sageduse põhjal. Ära tee blogi, kui edaspidi on sissekanded on pigem juhuslikud. Võibolla on mõistlik uus info postitada hoopis artiklitena, mille sisu nii kiirelt ei aegu.

Veendu ka, et sinu veebisaidi kujundus on optimeeritud mobiilseadmete jaoks, nii et see oleks mugavalt navigeeritav kõigile kasutajatele.

Peale selle artikli lugemist võib veebisaidi uuendamine tunduda tüütult keeruline, kuid tuleta veelkord meelde need põhjused, mis sind selle mõtteni viisid. Kui sa tunned, et vajad abi või nõu, võta julgelt ühendust!

© 2025
Proudly powered by Creative Company